Na de zomer wilde ik beginnen met een nieuwe eigen zaak. Een boel ideeën, na een periode van ziekte weer fit; “hop, gaan” dacht ik. Rustig aan klanten werven, site bouwen, logo bedenken, socials inrichten, bedrijfsplan afmaken, etcetera. Alleen viel toen het kabinet, zijn er verkiezingen in aantocht en ik dacht: “Wacht, ik kan alvast beginnen. Nee moet!” Want nú is de tijd om jouw onderwerp op de politieke en maatschappelijke agenda te zetten. Dus ik stel u voor: BUUB COMMUNICATIE.

Idealiter neem je de tijd voor zo’n traject: je doet onderzoek, je beschrijft stakeholders, probeert maatschappij, politieke programma’s en personen te beïnvloeden. Je gaat uitgebreid brainstormen over het hoe en wat van zo’n campagne. Maar daar is nu, door de tijd en de timing (mensen hebben immers vakantie), weinig tijd voor. Dus wordt het een haastklus. Maar geen nood, ik ben er. 

Misschien is nu een agressieve social campagne het antwoord: heel veel herrie maken op twitter/X, of een mooie Insta-actie. Misschien een meer subtiele campagne zoals https://www.humanistischverbond.nl/ongemakkelijke-kieswijzer/, om mensen zich bewust te laten worden van een probleem. Of via ouderwetse media en billboards, of een achter-de-schermen-lobby? Er is veel mogelijk. Alles voor het goede.

Laat me weten of ik je kan helpen! 

Overigens, ik ben nog niet klaar met het opzetten van deze zaak, dat zie je aan de website, aan gebrek aan logo, etc maar wat is belangrijker? Jouw doel of mijn nieuwe site? Dat dacht ik.

Categorieën: nieuws

0 reacties

Geef een reactie

Avatar plaatshouder

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *